1 December och vinter

När jag vaknade i morse var allt vitt. Det har snöat hela natten. När jag på väg till jobbet mötte andra cyklister som kämpade sig fram på de oplogade gångvägarna kände jag mig lättad över att jag valt att lämna cykeln hemma.
  
På bilden: Klintforsån vid Medlefors vid 10 tiden idag

På jobbet har vi börjat på ett nytt schema och det funkar! Nu jobbet vi inte kvällar längre men var fjärde fredag offrar vi oss och jobbar 4 timmar, 06.00-10.00(Annars är vi lediga fre-sö)

I Söndags var vi hos Farmor Rut och tände första ljuset i Advent och fick Julfika!
Idag öppnade Daniel sitt första paket i Adventskalendern. Julkalender, va är det för julkalender på tv i år? Superhjältar?


Kommentarer
Postat av: Helen

Det låter skönt att slippa jobba kväll.



Igår hastade jag in på Åhlens och köpte adventskalendrar till barnen. Ute i sista minuten. Tilda öppnade raskt alla luckor på den vi fick med Bamsetidningen innan vi hann stoppa henne. :-) Inte har vi julpyntat än. Inte en tomte är framme. Stackars barn, det blir nog inte särskilt mycket pynt hos oss i år. Men baka pepparkakor har jag tänkt göra. Det lukar så gott.

2009-12-02 @ 12:02:32
URL: http://madeinmyckle.blogg.se/
Postat av: Helen

Jo, jag prenumererar på Ottobre. På barnmönstertidningen som kommer ut fyra ggr per år.

2009-12-07 @ 12:51:08
URL: http://madeinmyckle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0