Yoggi

Idag bytte vi in den trasiga gummibåtsåran mor två nya! Sen mötte vi Jonatan med familj på stan, gick runt några varv, köpte en grillad kyckling och tog med oss Nea hem. Hon fick kyckling, köttbullar och sallad när hon slog sig på vår altan, efter att ha lekt koja inne hos D.
När Jonatan och Maria kom fick de kaffe/te och tårta
 
Maria hade med sig små yoggisar som hon sedan glömde kvar i vår kyl när de for till syrran för att äta midda. Jag tänkte att jag kan ta den med mig imorgon när vi åker tillbaka till Fällfors, men upptäckte senare att D har feber.
Jag bestämde mig för att skjutsa upp den till Hägglundsg. där middan serverats, jag kunde ju passa på och slänga en del sorderade sopor också, de börjar ta så mycket plats i vår hall. Plats för sopsortering var inte påtänkt när denna lilla stuga byggdes till bagarstuga en gång i begynnelsen. 
Men hemma hos syrran var det tyst, ingen svarade när jag hoade i brevlådeinkastet. Va konstigt!
Som tur var räkte mitt telefonbatteri till ett samtal som jag ärade min bror, som svarade och sa att de var på Tuvagården. Jag for dit och fick uppleva en väldigt mysig plats i Skellefteå. Maria fick sin yoggi och jag fick resterna av deras kladdkaka!

Kommentarer
Postat av: Yamahajossan

Älskar dig och dina inlägg och dina tårtor och din spontanitet!

2009-07-24 @ 08:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0