Lördag

Vaknat och och fikat frukost vid tvn med sonen. solen syns inte till. Vad ska man hitta på idag?
Halva dagen har redan gått och inget blir gjort när man sovit så här länge.

Jag kanske kan härma syrran och göra en lista på saker som borde göras:
1 Sy upp gardinerna i vardagsrummet, de är ju alldeles för långa.
2 Snygga till i köket, den ligger framme grejer som vi inte ska använda idag
3 Vända på sängen och bädda rent, alltså köra ett par tvättmaskiner.
4 Klämma in mat rast och utelek i dagens planering av hemmajobb.
5 inte i kronologiskordning men nångång ska jag väl ta av mig PJs och ta på mig en outfit som passar dagens syslor.

Igår var vi på Emelie och Johans studentfest hemma i Drängs. Det bjöda på buffe med pajer, bröd, sallader, frukt, kladdkaka, marängtårta  och kaffe. Daniel var mest i studsmattan eller busade med Morris och Diezel. (Cavalier King Charles)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0