Dag 1

Jag: Emma Linnéa Cecilia Nyman.
Född: I Linköping, levde mina 4 första år där i ett område som heter Skäggetorp.
Flyttade: till Fällfors och lekte med Markus, Viktor, Stina, Isabell, Johanna, Emma Ö och Josefine
Fritid: läxor, tv, kompisar, ibland samlades ungarna i byn och lekte Röda-Vita rosen, burk, eller hade kottkrig i Johannas loge där vi balanserade på bjälkarna(fanns inget golv på vindsvåningen)Vi byggde flottar som vi åkte på i sjön och byggde kojor i skogen. Vi klättrade i Marranäsvältan och i den stora sandbacken och åkte pulka i sandgropen på vintern och badade i pölen på campingen och i älven på sommaren.
Mamma var dagmamma så det fanns nästan alltid någon att leka med (liten eller stor)

Grundskola och mellanstadiet i Fällfors, Högstadiet i Byske.
Tillval: Ton och bild (Teater)
När jag växte upp var det stora intresset killar!
Gymnasium i Skellefteå: Restaurang och storhushåll
Jobbar: som kokerska på Strandgården, köket. Där producerar vi kalla matlådor till Hemtjänsten, m.fl
Bor nu: När jag var 16 flyttade jag till Stan och är fortfarande kvar och bor nu med sambon och vår son som är 5 år.

Jag tycker fortfarande att jag är tjejen som bygger kojor i skogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0