Syjunta

Fick en inbjudan till syjunta hos grannen. Skickde som svar att: jag kanske kommer. När jag kom hem från jobbet hade Daniel en lekkompis, Svea, som skulle stanna på middag. Trevligt, hon är så gullig och det är inte alltid som de leker så här bra!

Efter maten upptäckte D att hans bok nr 12 från Goboken har kommit, han rev upp paketet och där var en bok om klockan, ett spel om klockans timmar och en riktig klocka! Det blev läsning i soffan och spelstund. Jag hämtde kaffe och choklabollar och vips var klockan 6 pm och det var dags för Svea att gå hem. Jag tog hand om disken, matresterna och satte på en tvätt och hoppade in i duschen. Jag funderade om jag skulle gå över till grannen, det var ju så roligt att någon hörde av sig. Inte så ofta som någon bjuder mig någonstans. I vecka har jag fått två förfrågningar på samma vecka! Den första var i måndags, Linda ville ha en boxnings partner, men jag är ju fortfarande snorig. Det går ju aldrig riktigt över. 
Efter duschen kände jag mig lite slö och tänkte att soffan och tv skulle vara mysigt nu! Nej, nu går jag. Bättre sent än aldrig! Jag tog av mig pjamasen som jag redan dragit på och drog på mig en topp, jeans, tröja och skor. Gick över till Jennie och mötte Åsa och Katta i vardagsrummet och sa:
-Vad har jag missat?
Eftersom det var två år sedan vi sågs(inte grannen) så var det en hel del luckor att fylla och trevligt var det!

Tack för det mycket goa fikat och sällskapet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0