Provat något nytt!

Jag viste inte riktigt vad jag skulle hitta på till middag och tiden var knapp. Handlade lite av varje, men hade inte bestämt mig vad det skulle bli innan jag stod vid spisen. Daniel va med och rörde, dukade och öppnade konservburkar. En riktig Koch! Han heter ju det!

Resultatet: Pastagratäng med taco och pizza smak.
Ingredienser: Pastaskruvar, 400g Köttfärs, 1burk tomater, 1 burk bönmix, 1 liten burk majs, taco krydda, pizza krydda, 1/2 dl grädde, 1dl creme fraich, 200g ost, salt o sv.peppar 
Bred ut köttfärsåsen i botten på en ugnsfast form, sprid ut makaronerna på och strö på massor med ost. Gratinera!

Hittade sedan ett kakrecept som jag fått av Anki(Svens svägerska)
"läcker chokladkaka"

Den väntar vi på,  står i ugnen! snart blir det en smakbit!

Recept: Läcker chokladkaka

smörj och bröa formen med kokos (Jag bröade formen med mandel)
smält 150g margarin

Blanda torrvarorna 
2 1/2 dl mjöl
2 1/2 dl socker
2 tsk bakpulver
1 tsk vanilinsocker
1/2 dl kakao
150g smält margarin

2 ägg, vispas lätt

1 1/2 dl hett vatten

Allt rörs ihop och gräddas i 175 grader i 35 minuter

Garnering: Punch, florsocker och kokos.
(jag använde Disaronno(mandellikör) och florsocker och malen mandel) 


Det heter ju slickepott!

  Oj, så god den blev! Trotts att jag bytte ut kokosgarneringen och kokosbrödning mot mandel för jag hade tydligen ingen kokos hemma. En riktig mandelmamma.kaka

Kom o fika medan det finns kvar!

Kommentarer
Postat av: NOUVEAU

Jag blir så hungrig jämt när ajg läser din blogg haha. Tack för kommentaren kram!

2010-01-16 @ 12:11:57
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0