Iskalla bilar och isproppar


Lilla Nancy ligger inne med sondmatning och får dessutom magsjuka, stackars liten! Sänder varma tankar och energi till föräldrar som kan behöva.

Igår morse var Veronica på coop och handlade medan Nicke väntade hos Nancy. När hon sedan skulle starta bilen hade den fått en ispropp och ville inte var me. Hon ringde mig och vi ryckte naturligtvis ut i -23 grader för att rädda de nödställda. Vi sjutsade upp henne på lassa där de bytte plats och Nicke fick skjuts tillbaka till bilen för att hälla i k-sprit i tanken. Sen körde vi hem han till Boliden för att hämta andra bilen och  resten av familjen. De skulle ju på mormor Gullys begravning i Bureå. Sen gick allt bra!
Efter Bure startade bilen på första försöket och familjen kunde köra tillbaka till sina respektive destinationer.

För  mig var det skönt att ha med en bilkunnig karl, jag kunde ju ha blivit stående jag me om den gått illa. Daniel var glad åt att få åka bil och träffa morbror o moster!

Det här med isproppar börjar bli väldigt bekant. Jag tänker på förra vintern när 4 tjejer stack till IKEA och lastade bilen full i -25 grader trots stormvarningar. Chaffuören började morgonen med att köra fast i snön hemma på gården. Är man tjurig då eller... 

Nancy ligger kver på isoleringen med sin mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0