Semestern har börjat

Första dagen började med en dröm. Enligt drömdoktorerna drömmer man ju varje natt men jag sover och kommer sällan ihåg att jag drömt.
Det var iaf jag och tjejerna från jobbet som var på resa i en stor stad. Plötsligt var jag lämnad ensam, och övergiven som jag kände mig så gick jag vilse. En färgad man försökte stjäla mina skor när jag satt och grät på en trottoar och ingen stannade för att hjälpa....

Jag vaknade strax före sju, gick ut i solen med penna och en Hemmets Journal som jag fick av min syster när vi hade kalas. Sen har vi mest varit ute hela dagen. Inte jätte varmt, men härligt. Jag har bäddat rent och det blev tre tvättar med lite annat. Hängt på tork ute :)

Marrinerade och Grillad 1.5kg karre(olja, soya, hackad vitlök, färsk riven ingefära, flytande äkta honung och grillkrydda) Karrén hade mycket senor men de stora köttiga bitarna blev saftiga och möra, smälte i munnen.
Glömde ta en bild, kanske för att jag inte hade tid. Det var ju jag som grillade, dukade och diskade.
(min sambo var upptagen med annan godkänd syssla)

Det blev en dubbel sats med chokladbollar, de jag gjorde inför kalaset tog slut idag.
 10 dl havregryn
   2 dl socker
200 gram margarin
2 msk vanilinsocker
1/2 dl kakao
1 kopp starkt kaffe

rulla i kokos!

Jag har tänkt göra sushi i morgon. Syster ringde just och står tydligen och rullar sin sushi till jobb-lunchen i Ursviken i morgon.

Daniel och jag cyklade till affären. Man kan inte köpa en ny leksak varje gång man handlar mat, men en annan dag kanske!
Vid 21 tiden kom ett fint regn och en stor vacker regnbåge, den fotade jag inte heller för Daniel ville i säng och hans sängkläder hängde ute på tork och så var det alla dynor som låg framme och i hammocken som jag skruvat ihop idag. Innan jag plockat in allt hade det slutat regna.
 
Kl är 21.30 och solen lyser in i vardagsrum och sovrum i Norrland.
Nu ska jag gå ut och fotografera senkvällens solljus :)  

Skönt att höra din röst syster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0