Final stresshantering

Pass 8

Jag har ju glömt blogga om det sista kurstillfället!

Avslappning: lugnt klingande musik i några minuter innan vi tar för oss av ostsmörgås och kaffe. Ulf visade oss vilka förhoppningar vi hade sagt att vi hade på första tillfället. Det var inte så svårt att gissa vem som sagt vad.

Sen jobbade vi i två grupper med våra mål. Fundera över hur långt vi kommit med målen. Vad är nästa steg?

Utbildningen har hjälpt mig bli medveten om mina stressfaktorer, vad som påverkar mig och vad jag kan göra åt det. Tänka på hur jag egentligen vill vara och att jag kan påverka min reaktion när stressorerna uppkommer. Jag ska försöka komma ihåg att ge de komplimanger som jag tänker, för de kan stärka en annan persons känsla för sig själv.

Vi avslutade med munkgång: När munkarna inte ville sitta stilla gick de väldigt långsamt medan de meditierade. Man lyfter en fot i taget och sätter ned den första foten med hälen jäms med stortån på den andra. Låter hela foten få kontakt med golvet innan man börjar rullande lyfta upp den andra/bakre foten och andas..... 

Aaoom, aaoom, aaoom

Tack :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0