Stresshantering

Hej, du vackra bloggläsare!

Pass 7

Oj, va tiden går. Det var 7:nde gången, bara en kvar.

Först avslappningsövning sen ost.
Japp, det var ostmackor idag med, men vi ska ju fokusera på det som var bra, som kaffet och sällskapet.

Vi redovisade var o en för hur vår uppgift har gått att utföra under de två veckor som gått sedan sist. Sen pratade vi om feedback. Ger vi varandra komplimanger? Jo, det tycker att vi gör. Kanske ska vi göra det mer!

Vi är ju alla svagare för negativ kritik, den tar man alltid hårdare än en komplimang! Så om vi blir bättre på att dela ut bra feedback och samla en starkare själv känsla, så har vi lättare att ta en negativ kommentar. Men vi måste också bli bra på att ta emot och säga: Tack!

Vi fick göra en övning där vi satt parvis och delade ut komplimanger i 30 sekunder. Det började med: jag uppskattar dig för att...
Sen bytte vi partner och i slutänden hade alla fått bra feedback av alla. Det var roligt och faktist känsligt också. Väldigt tråkigt att inte alla är med på kursen. Erika har iaf en väldigt bra ursäkt. Hon ligger nämligen på BB men sin babyflicka!

Sen jobbade vi en stund med våra mål i små grupper, bara två i varje. Vad har jag för mål? Hur jobbar jag för att komma dit? Finns det situationer som jag vill uppleva på ett bättre sätt. Jag ska visualisera min situation som en trevlig stund men en person som jag tycker om!

Läxa till nästa gång, den sista, snyft, är att göra avslappningar och ge mig själv och andra komplimanger och annan positiv feedback!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0