Kvällsmys

   
När jag kom hem idag fick jag en stor kram. Det får jag varje dag men idag var det extra lång. Jag sa att jag längtat så mycket efter honom, då sa han att han skule bli så glad om jag köpte en present till honom, he he!

Vi lekte med Daniels bilar en stund och sen ville han vara i kojan så jag tog med en Amelia och en ficklampa. Liten stund senare kom han på att vi skulle baka blåbärsmuffins, de från hans egna kokbok. Bilderna visar vilka mått man ska använda.

10 Muffins

1/3 kopp smör
2/3 kopp socker
1 ägg
1 1/3 kopp mjöl
2 tsk bakpulver
1/3 kopp mjölk
1 kopp blåbär

Rör socker och smör vitt. Tillsätt ägget och rör ordentligt. Sikta i mjöl och bakpulver. Späd med mjölken. Lägg försiktigt i blåbären i blandningen, fördela i pappersformar eller direkt i muffinsformsplåten.

Grädda på 200 grader i 18 min.

Testa med en sticka så ser du när det är klart. Om stickan är kladdig ska det gräddas mer. 
Servera varma med blåbärssylt! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0