Stresshantering 2

Pass 2
Vad är positiv stress?

 Jo, det är den korta "alarm stressen" som ökar våra förmågor, ex blodsirkulation, imunförsvar, ökat syre upptag i blodet, mm. Faktorer för list, snabbhet och styrka. Vad som också händer är att matsmältning och fortplantning försämras, de prioriteras inte när man hamnar i stress.

Hemuppgiften gick bra, alla hade gjort den minst en gång. Den uppgiften fortsätter till nästa gång, avslappning spår 2 på skivan. Själv har jag gjort den ons, fre och sö. Jag fortsätter med varannan dag(mellan middag och disk) det är härligt!

Vi diskuretade hur vi blir när vi blir stressade och när det händer. Vi drog små lappar med tillstånd skrivet på ex. ilska, ont i rygg, pratar fort, yrsel, irritation, glömska, glisslar tänder mm (jag kommer inte ihåg mer nu)så fick man säga om det stämde på en själv eller på någon annan.                                   
                                              Där fick vi oss några skratt :D!


Kommentarer
Postat av: yamahajossan

Kom till mitt jobb på måndag kl 14:00!!!! Så fikar vi!!!

2010-09-17 @ 10:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0