Indisk Lax




Det behövs till 4 personer

Sallad/sås:
1 liten isbergssallad
1 gurka
4 dl naturell yoghurt
salt, peppar, limesaft

Lax:
4 tsk Tandorikrydda
(salt, druvsocker, chili, paprika, vitlök, ingefära, kardemumma, spiskummin, svartpeppar, muskot m.m.)
4 portionsbitar av Lax

Ris till 4 personer

Sätt ugnen på 150
Kärna ur gurkan och skär den i halvmånar, ansa och strimla salladen. Blanda sallad, gurka och yoghurt . Tillsätt salt, peppar och lime saft.

Lägg laxen i en ugnssäker form, fördela tandorikryddan på. Sätt formen mitt i ugnen ca 15 min.
koka riset efter anvisningar.
Servera laxen med gurkyoghurt, ris och gärna mango chutney!

Jag ska nu gå och ta en bild på min indiska lax som strax är klar i ugnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0