LCHF semlor



Här ska det bli Semlor!
Jag är hemma med en hostande Daniel och tänkte baka lite, jag han ju inte före fettisdag.
Bättre sent än aldring!


Här har jag gjort små semlor
Degen är gjord på 6dl mandelmjöl(mandel och hasselnötter som jag mixat i matberedare)
2 ägg, ½ tsk bakpulver, ½ tsk salt och lite lite honung.
Om man vill ha de ljusare bullar så kan man skålla och skala mandeln.
Jag tyckte inte att det var viktigt.

Jag har några fler recept som jag tänkte testa nät jag ändå är hemma.

Semlor:
4 msk fiberhusk
3ägg
2 msk bakpulver
1 dl grädde
50 g smält smör
1 msk kardemumma(oj, det har jag inte hemma, ska fråga Ida)

Fyllning: mandel, äggvita och grädde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0