Super solig söndag

Sol, bad, grillat kött, badminton, bad, vatten melon, kaffe och (förlåt mig men hos oss heter det så)negerbollar.

Det har varit så underbart skönt i helgen så även om semestern som inte ens har börjat blir regnig, så är jag nöjd med den här sommaren!

Nästa helg planeras en tur till go vän med en annan go vän! Det blir som en sommarutflykt!

Imorgon börjar min eftermiddasvecka, kanske hinner jag ta ett dopp innan jobbet. .. kanske i havet? Vi får väl se!

Kram till Åhmans!

Grattis Linda på 35årsdagen! Puss!

Frejs dag

En riktigt varm fredag började med storhandling på W, men hittade ingen quinoa där så jag var  in på C också. Vi tog oss en riktigt nyttig lunch hemma med lax. Sen tog vi hojen och mötte J.F. på Falkträskets badplats. D mötte en dagiskompis och lekte vid stranden i flera timmar.
 Syskon Som Samsas

Middagen, Våfflor, grädde, sylt och jordgubbar, delade vi med sys, hennes Mr T och de underbara  barnen. Grannen fick också smaka när de kom upp med en penna som någon av barnen tagit med sig ut.

Kvällen slutade med rally

Mr S har gått ut och jag sitter här med benen i kors. ; -) !

Torsdag

En underbar eftermiddag i solen på en strand!

Härom dagen
Tackar grannen som räddade min som från att kvävas av middagen!

Lördag

En ensam stund för en mamma, Tv, macka och en kopp te, mmh! Detta är lycka! Jag får själv bestämma över tv-dosan! En skön stund när det har varit full fart halva helgen!

Två färdiga project. Brickan är klar att använda och haren sover.

Daniel somnade ute under en filt, ett tydligt sommartecken.

Midsommar

Vilken underbar morgon!
Solen lyser och jag ska gå ut och äta frukost. Vi ska till stans midsommarstång. kl 12 ska den resas och vi ska äta lunch i gräset. Sen är det fest i Myckle!
Vi ses där! Puss!

Tisdag

Hej! Kul att du läser min blogg!

Jag fick äta dagens middag ensam. P for o träna och D har somnat och somnade bara om igen när jag försökte väcka honom. Jag tänkte att vi kunde äta tillsammans. . .

Tänkte baka en kaka men vi får väl se va det blir när sambon ätit upp ingredienserna....

hej då!

Lördag

Vaknat och och fikat frukost vid tvn med sonen. solen syns inte till. Vad ska man hitta på idag?
Halva dagen har redan gått och inget blir gjort när man sovit så här länge.

Jag kanske kan härma syrran och göra en lista på saker som borde göras:
1 Sy upp gardinerna i vardagsrummet, de är ju alldeles för långa.
2 Snygga till i köket, den ligger framme grejer som vi inte ska använda idag
3 Vända på sängen och bädda rent, alltså köra ett par tvättmaskiner.
4 Klämma in mat rast och utelek i dagens planering av hemmajobb.
5 inte i kronologiskordning men nångång ska jag väl ta av mig PJs och ta på mig en outfit som passar dagens syslor.

Igår var vi på Emelie och Johans studentfest hemma i Drängs. Det bjöda på buffe med pajer, bröd, sallader, frukt, kladdkaka, marängtårta  och kaffe. Daniel var mest i studsmattan eller busade med Morris och Diezel. (Cavalier King Charles)

Onsdag

Idag smet jag från jobbe en timma tidigare för att hinna se "Dagis Circus Show" sen var det picnic i gräset med alla barnen. D var en hoppande groda. Alla barnen var sååå duktiga!
När vi kom hem fick D ta ett bad för han var grönmålad i hela ansiktet och det färgade av sig när han ville kramas.
Vi grillade grillöga och åt med ugnsstekta grönsaker och potatis. D ville ha jordgubbar till efterrätt men innan mamma hunnit diska bort middan och rensat dom så hade han somnat i soffan.

De barn som vi lekte med i stugan i lördags är på samma dagis fast på en annan avd och bor inte så lång här i från, de vill att vi ska komma o leka i sommar!

Jag längtar till imorgon då jag ska o träna med Jossan och Linda! Hoppas det blir av!

Två på jobbet börjar sin semester nästa vecka, en av de hade sin sista arb.dag idag den andra imorgon. Jag bytte semester period och har kvar min till andra perioden....17 arbetsdagar kvar idag.

Tisdag

Sitter hemma med D. Det luktar gräs! Grannen klipper med åkgräsklipparen vår gemensamma trädgård. Om inte D var så upptagen med ett nytt spel just nu så skulle han springa ut med sina hörselskydden och åka med.

Tänk nu är det sommar och här i paradiset ska vi leka i gräset.

Den här lilla haren målade jag i Örviken igår kväll när syjuntan var där på kurs.

Snart dags för mina kvällsrutiner: Bre morgonmackan, borsta tänder på lillen o mej, pjamas, vällning, saga och släcka.

Lördag 6 juni

Vi har kommit hem nu.
En arbetskamrat bjöd oss till sin stuga i helgen. Den ligger på en ö och man åker båt dit. Det var spännande för D. Vi fick Tai-lunch och efterrätt. Vi tog en promenad runt ön, badade, spelade kubb, drack och grillade gott. Jag och lillenkillen övernattade och fick "hotelfrukost". Ds favorit syselsättning var att kasta stenar i havet (man får ju inte kasta stenar annars) och titta på traktorn som var väldigt lik "Skopis" från Byggare Bob.
Efter vår andra lunch på ön fick vi lift till fastlandet där pappa kom och hämtade oss.