Srima

Nu är sista dagen här, vi har haft en underbar vecka i ett hus med trevliga semestrare och en mycket serviceminded värd, Tack Tihomir på Villa Bonaca!

Lirica heter båten

Idag har vi seglat
Vilken underbar dag!
 Vi tog en cykel tur till hamnen för att åka med en turistbåt men den hade redan åkt. Denna segelbåt stod kvar och hade platser kvar. Turen gick runt några öar, vi såg delfiner och vi fick bada från båten. När vi kom hem till villan var Tihomir i full gång med middags förberedelserna och vi slappade vid poolen i solen med en kaffe. Till middag fick vi och några andra gäster en traditionel måltid med kroatisk smak, kryddorna kom från hans egen trädgård och likören hade han gjort själv av frukt från trädgården.

Krka naturreservat

Dagens tur gick till Krka. Där gick vi på spångad led 1,9 km i trollskog och delta med forsar och sen badade vi här under ett vattenfall

Tribunj

Bilden är tagen från en konstgjord ö full med apartments att hyra, kaffe barer och restauranger

Vi har hyrt cyklar hela veckan och idag, måndag, tog vi en längre tur och hamnade i grannbyn. Man kan cykla hela vägen efter strandpromenaden. Vi åt på ön och tog sedan en promenad upp till kyrkan på toppen och fick en underbar utsikt. På andra sidan såg vi badområde efter strandpromenaden. Vi badade där innan vi cyklade hemmåt igen. Det är precis som " utomlands" vackert, varmt och romantist!

Villa Tihomir

Vikt och hälsa

Det är många som vill gå ner i vikt och väljer att banta med Viktväktarna. Det man gör när man bantar är att svälta sin kropp så att den måste bränna fettet som lagrats. Genom att äta en blandad kost med mycket blodsockerhöjande mat som potatis, ris och pasta så hämmas fettförbränningen, eftersom kroppen först bränner kolhydraterna och inte föränn de är slut byter kroppen till fettförbränning.
Kan det fortfarande vara fettskräcken som får dom att välja en längre väg...

Jag tycker bara att det är synd att de ska behöva må så dåligt över sig själv och sin kropp i onödan bara för att de inte vågar prova LCHF.

Andra lider av inflammationer och hudutslag, de söker läkarhjälp men rådet de får är att äta medicin (mot smärtan) Det hjälper ju inte mot själva problemet. Margarin och kolhydratrikmat ger dig ett sämre immunförsvar och kan sen leda till att du får en allergisk reaktion, hudutslag, värk och inflammation. Då försöker man skylla på något man ätit, men inget som du ätit i hela ditt liv!
Smör stärker immunförsvaret och kan bota och hindra dessa besvär.

Så våga testa innan det går för långt

LCHF= Enligt vetenskap och väl beprövad erfarenhet!

Otto 80 år

Daniel planterade en ros på sin farfars grav i onsdags när han skulle fyllt 80 år

I hallonbusken

Näh, nu blir jag ledsen

Nån har sågat ner vår fina Pil..:(

Jaha

Byske

Jag och

min frukost..
himlen är blå! Vi ska fara på stranden idag.

The tatoo

Brudparet

Här finns det jätte fina bröllopbilder

Om

forskningen inte överensstämmer med verkligheten är det då verkligheten som är fel?