Äter rester

Tömmer kylen på rester, det blev en tacogratäng

Förberedelser

Vi ska åka igen, så jag bakar mer frökex att ta me trotts att det lätt blir smulor av allt ihop ;-) Sven har polerat hojarna på morgonen och sen ska vi fylla upp tankarna.

Mc semester

Nästa gång ska vi inte ha med TERMOS den tog stor plats i väskan och användes inte. Vi värmde vatten med spritköket.
Stort TÄLT var bökit vid packning men skönt att rymma alla kläder, bra och rymligt. Det finns mindre SOVSÄCKAR och liggunderlag som tar mindre plats vid packning, men vi valde rymliga säckar för bättre sömn. En bok eller ett enkelt spel att roa sig med i tältet innan det är dags att sova

Dag 5

Min telefon har slut batteri så det blev inga bilder men vi gick på Viking museumet LofotR utanför Leknes innan vi bestämmde oss för att köra hem.

Dag 4

När vi vaknar är det tjock dimma över fjällen och stranden. Vi köper frukost och äter i tältet. Sen lämnar vi tältet och kör mot Reine, där lyser solen och vi badar i havet(kallt) och i en fjällbäck(skönt)

Dag 3

Vi kör ända ut till vägens slut i Å och beundrar utsikten. Sen vänder vi mot Ramberg/Flakstad. Där är campingplatserna fulla, vi kom ganska sent, men det är ok, vi tältar mellan de två fantastiska stränderna. Vi har inte så långt till toa på en rastplats (som också är full med campande folk)och Ramberg där det finns en fin butik.

Lofotens akvariesenter

Det är så vackert och så roliga fina vägar. Akvariet ligger i Kåpvåga och har fullt av norsk fisk, säl, utter, sjöstjärnor och annat som växer i norska vatten.

Dag 3

Det ser lite rörigt ut när vi packar ihop, men var sak har sin plats och nu börjar vi få rutin på det här

Dag 2

Vi vaknar i Kiruna, solen skiner, vi packar och drar vidare mot Norge. Vi svänger in på en mindre väg och hamnar på Sandslettens camping. Det ligger norr om Kåpvåga, vid en fjord med fjäll runtomkring. Vi badar, fiskar, äter, köper en vägkarta över Lofoten. Här möter vi svenskar som tipsar oss om trollhatten.no där man kan boka färja.

Dag 1

Packade Hondan och Kawan fulla med grejer på onsdag morgon och begav oss norrut mot Kiruna. Målet är Lofoten. Tanken är att vi ska bo i tält, därför blir det mycket packning.

Kiruna camping

Gonatt!

Storforsen

Mc semester

Snart åker vi. Mcn är nu besiktad UA, och tvättad.