Dagen efter

Festen igår var riktigt kul! Mingeldrinken var söt, nå päronvin.

Meny
Skagentoast Solbacken med rom o citron

Filé Black and white med tryffel- och madeirasås
salviabearnaies och potatisgratäng

Kladdkaka med grädde


Förrätten var bäst och maten okey. Såsen var go och det räddade det hela. Efterrätten kunde jag gjort bättre men kladdkaka är ju aldrig fel, men den var inte kladdig! Nä, jag ska inte klaga, det var en fantastisk kväll med vänner, dans och nostalgisk musik från "Grease" 80- och 70-tal, och lite schlager. Artisterna var utomordentligt bra!

Idag:
Vi tog en mys frukost tillsammans, dusch och promenad till coop. Väl hemma igen tog jag fram kartongerna med julpynt. Har tänt ljus lite överallt, det är så mysigt.
Efter lunch kom syster förbi och lämnade tillbaka Daniel som busat och sovit hos kusinerna inatt. Hon "överraskningarnas gudinna" hade med sig en liten ask med min favoritgodis, fazermint! Så omtänksamt!


Sitter nu i soffan och smaskar på en nötbrownie med blåbärsgrädde och mango-passion-satsumasgrädde. Den blev god trotts att jag inte hade choklad hemma.


 


Kommentarer
Postat av: Yamahajossan

mysigt!

2010-11-27 @ 21:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0