Tapasbuffe för 80 spänn

Hej mina vänner! Vad hittar ni på idag?
Himlen är blå och solen skiner, men det är ingen som vill följa mig ut, kanske får jag gå ut själv.


Min morgon började kl 8 med barnprogram, Danny Phantom, sen frukost framdukad av min sambo.
En stor Smoothie av turkisk yoghurt, banan, jordgubbar, blåbär och proviva jordgubb, smaskens. Sen smörgås ägg och kaffe.


  
Vi träffade Ludvig och mina arbetskamrater på nya tapasrestaurangen (M/S Norway) igår. Det var gott och trevligt! Sen gick vi en sväng på stan. Jag och Daniel gick in på Legoaffären på väg till Nordanås nya lekpark. Daniel fick en ny legosats och nu bygger han bilar så det sprutar bitar.
 
På väg hem handlade vi på coop och Daniel somnade i kundvagnen, igen. Till middag åt vi Svens marinerade fläskfile med vitlökscroketter, rödvinbärsgele, broccoli, ädelostsås och zatziki såklart! 

Lite sugen att prova ett nytt recept ur Daniels receptbok men den blev kvar hos mormor, jag kan ju hitta på något annat att baka. Idag ska vi äta thaiwook till lunch det är rester från lunchen som Suree bjöd på i torsdags på jobbet. 

Det är Micky och Molle på Disneykanalen men Daniel ar helt uppslukad av den nya Legokatalogen.
Julklapps tips: Lego, lego, lego, bilar, brandbåt, tåg och cars trailerstop.  (undvik krig och monstertema, tack!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0