Kärleksmums

 ..blev det!

 Jag tog receptet från Läcker chokladkaka och gräddade den i en långpanna. Jag hade tänkt hacka i hasselnötter men vips var den i ugnen och nötterna bortglömda. Sen fick den svalna på altan medan jag funderade över vilken strössel den skulle ha. Glacyrreceptet tog jag från R.R.B som Josse gjort och jag bjöd på i torsdags. Den är jätte go, fudgeglacyr, mums! men jag hade inte allt hemma så det fick bli en variant, men det blev också gott! Här går det åt mycket kakao och choklad, det måste jag köpa mer av och så har jag slut sirap.

Jag knaprade på mandlar och Daniel kom på att han ville ha russin och mandlar i kopp med sån varm dricka. Glögg? Jaha, jo det hade vi hemma.
och hörde jag inte en julmusik idag?
 


 Det blev två olika. Kulör strössel och kokos. Jag ville ha kokos och Daniel valde kulör, så då möttes vi på mitten!

Daniel tyckte också om gracyren! 

En liten kaka ska jag smaka ikväll vid tvn, det har jag förtjänat!
Och imorgon är det dagis, jobb och medarbetarankät som väntar.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Hihi, ja. Söt men busig ;)

2010-10-21 @ 18:16:50
URL: http://barajagjohannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0