Matmuffins



Fick vi hos syster, mycket gott(det var i måndags) Nu har jag bakat egna och de blev jätte goda!
Hon har en bättre bild på sin blogg

Matmuffins:
3 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
50 g margarin
1 tsk salt
3 ägg
2 msk sirap
1/2 dl kallt vatten

Smula ner margarinet med fingrarna i mjölet och resten av torrvarorna.
         (Åsa, du kan köra det i matberedare/degblandare eller så kommer jag och hjälper dej!)
Rör sedan ner resten och annat som smaker: Salami, ost, pizza krydda, spenat, linfrö, kärnor och nötter. Klicka ut den tjocka degen i muffinsformar. Grädda på 225 grader i 10 min, sedan 175 grader i 25 min. Garnera med Philadelfiaost, salamikorv och tomater.

Medan jag gräddade mina muffins gjorde jag middagen färdig:
Maki sushi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0