Stresshantering 6

Pass 6

Som vanligt börjar vi med en liten avslappningsövning och sedan tar vi kaffe med ostmacka och genomgång av hemuppgiften. Hur gick det med Visualisationerna? Kan jag nu styra hur jag ska reagera nästa gång, genom att tänka mig igenom min reaktion innan det händer. Jo, men för mig handlade det mest om att bli medveten om när jag blir arg och att bestämma mig för hur jag ska reagera nästa gång.

Självkänsla/självförtroende
Du har en självbild, så som du ser dej själv och sen har du en Idealbild, så som du skulle vilja vara. Det har visat sig i studier att ju längre bort ifrån idealbilden du befinner dig ju större är risken att du blir deprimerad och får utmattningssyndrom. Helst ska de sitta ihop så du känner att du nästan är där, då mår du bäst!

Är du en Persika eller ett rå ägg?

Persikan är mjuk och kan tåla några smällar med en trygg kärna medan ägget är väldigt ostabilt med ett hårt skal som inte, absolut inte får komma till skada för då rämnar hela din värld.

Vi gjorde en mycket intresant övning som jag inte kan skriva om här för då förstör jag det om jag ska testa den på dig...

Aaooom
Sätt dig ner och lägg händerna på knäna ;) Ja, skoja! Du kan sitta eller ligga, slappna av och säg Aaoom, ganska långsamt om och om igen. Denna övning är för att rensa i hjärnan. Du tänker inte på något annat än aaoom, aaoom, aaoom, aaoom, aaoom, aaoom  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0