Svar till Mia

Du frågade mig om Daniel får i sig de näringsämnen som han behöver. Jag svarade då att han äter ju skolmaten på skolan, men det är inte hela sanningen.
 
LCHF är ingen diet. Det är en livsstil!
Vi har förstått att socker, stärkelserikmat och margarin inte är bra för oss. Tillsatser är inte heller bra det stör hormonbalansen i kroppen och gör oss sjuka. Därför äter vi helst inte det heller. Vi äter så mycket "riktig mat" ekologiskt och närproducerat som möjligt.
 
Daniel får där med i sig mer näringsämnen och mindre tillsattser och andra gifter.
 
Jag såg igår dokumentären om folket som jobbar på Bananplantagen DOLCE. En mycket upprörande historia. De är sterila eller har dött i cancer på grund av bekämpningsmedel.
 
Köp ekologiska bananer till dina barn!

Kommentarer
Postat av: Linda H

Ekologiska bananer har jag köpt länge! Detsamma gäller kaffe! KÖP EKOLOGISKT KAFFE!!!!!!!!!!!!

2012-08-25 @ 23:44:49
Postat av: Emma

Jo, jag köper rättvisemärkt och ekologiskt Kaffe!

2012-08-26 @ 16:47:50
URL: http://mandelmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0